Photobucket

MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Monday, July 21, 2008

MADU DAN RACUN,SENYUM DALAM TANGIS...

INILAH HADIAH MADU DAN RACUN ANAK-ANAK KU
KEPADA IBU BAPA MEREKA
PADA PEPERIKSAAN YANG LALU...
MADU ,GULA ,KASIH SAYANG PENAWAR SEGALA DUKAMEMBUATKAN IBU BAPA MU TERSENYUM...
RACUN + GULA = SENYUMAN SINIS

RACUN TANPA GULA = SENYUMAN TAWAR


INILAH YANG DIMAKSUDKAN RACUN PEMBUNUH
BAGAIKAN PISAU TERTUSUK MENIKAM DIDADA


Saya rasa puas beberapa hari ini,mungkin hasil beberapa tahun saya didunia pendidikan ,tiba-tiba hari ini saya merasakan kepuasan.Entah kenapa kepuasan itu tiba-tiba hadir dengan masa yang begitu singkat.Mungkin kepuasan itu hanya suatu kepuasan yang singkat.Cuma ungkapannya sahaja yang melahirkan rasa kepuasan.
Kepuasan itu adalah sesuatu yang selama ini saya pendamkan kepada anak-anak murid saya yang begitu leka dan asyik dengan keseronokkan yang tidak dapat dibendung.Apatah lagi hanya segelintir sahaja Ibu bapa yang begitu mengambil berat dengan keputusan peperiksaan anak-anak mereka.Tetapi bagi saya ianya apa yang diberikan mereka adalah satu hadiah "MADU DAN RACUN ,SENYUM DALAM TANGIS" dan aku jua berlinang airmata dengan hakikat ini.

2 comments:

Anonymous said...

salam...
abg azrul yang kukenali...
baik orangnya...
orang bagi madu dia balas dgn madu gak..
tapi silap la klu bag hempedu memang dia bg 10x minyak TAr atas jalan tue hehe...first timer.
testing2

azruldemirtas said...

haiya saper nih yer yg hntr msg ...baik kah ana nih ..rasanya mcm ramai dapat minyak tar jer hehehe