MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Monday, March 16, 2009

KENANGAN TERINDAH

4 SAUDARA

MERENUNG DALAM KEDASAR ...

KENANGAN TERINDAH...

SAHABAT SEJATI...

NAMPAK UFO KA AI...

KAMI PUN RASA CAM NAMPAK JUGA...

MODEL KUALA PERLIS...
(TUNANGAN ORG,LAKI ORG,PAKWE ORG)

GAMBAR PALING ABSTRAK HEHE

HAPPY JER KAMI NI YERK CAM TAKDER MASALH JER...

Cukup istimewa rasanya hari ini.Bukan senang untuk mencari ruang waktu yang bisa dihabiskan bersama rakan-rakan.Apatah hubungan kami bukan setakat rakan bahkan seperti saudara kandung sendiri.Ruang waktu yang ada, jarang sekali kami dapat berkumpul begini kerana kesibukkan waktu yang tak bisa diurus sendiri melainkan ada perancang Yang Maha Hebat penentu segala.Akhirnya ada jua ruang waktu yang bisa kami bersama untuk melepaskan sedikit tekanan .
Chewah tiba-tiba pulak ayat-ayat diatas tu cam bermadah pulak.Tapi sebenarnya aku nak luahkan rasa keseronokkan bila bersama-sama teman sememangnya dah lama mesra.Tak kisah lah tak berjalan jauh pun cukup ajer kami ke Kuala Perlis...Aku ,Bad nuat dan Dik yuih..kami sama-sama jadi model shoot with my new camera canon yang agak canggih jugak lah..so disini aku nak semadikan gambar2 yang kami shoot dengan penuh kegembiraan , rasa tak pernah lagi la sehappy ini.Bahkan mereka2 ini lah orang kuat di majlis pertunanganku pada 12 Rabiulawal tempohari...so this our happy pictures for this year...Just far from Johor but near in our house...hehehe ...yerla Jitra ke Kuala perlis jauh mana BEB????? Lu fikirlah sendiri hehehe.

Monday, March 9, 2009

12 RABIULAWAL 1430 HARI PERTUNANGANKU




Sudah sekian lama saya pendamkan hati jiwa raga saya yang selama ini terhimpit dek tekanan yang cukup getir buat saya dalam pemilihan jodoh. Apatah lagi sindiran itu semuanya datang dari darah keturunan sendiri, cukup bisa telinga saya mendengar apatah lagi kalau ianya dari mulut dari hati yang kita sayang . Tapi sindidran itu kadang-kadang membuatkan saya tidak putus asa memilih jodoh saya sendiri.
Biarpun hakikatnya sudah ramai berkecil hati dengan saya kerana saya tidak memilih untuk menjadi pasangan hidup saya dari mereka yang cuba merisik untuk memberikan saya pasangan hidup. Apatah lagi cemuhan itu selalu berulang kali mengatakan saya ini adalah seorang yang cukup cerewet didalam pemilihan jodoh.Ya ! mungkin saya begitu,ataupun lebih dari itu. Cemuhan itu saya ketepikan lagi…
Namun selepas saya mengenali seseorang yang hakikatnya sudah lama Hamba Allah ini meminta saya untuk berkenalan dengan 'Si Dia'. Akhirnya saya ketemui jalan yang buntu ini dengan merungkai segala kekusutan hidup yang ada. Walaupun didalam seminggu dua ini saya mempunyai pelbagai masalah di tempat kerja. Cukup membuat saya teruji dengan lontaran ujian yang saya terima.Akhirnya saya terrima lontaran itu dengan pandangan positif bekerja yang mengambil masa begitu lama untuk saya terimanya. Jesteru itu saya terus membuat pilihan untuk bercuti di hotel Bella Besta Langkawi bersama sahabat susah senang saya Akhi Anwar.Kami berdua menimpa nasib yang sama 'tekanan bekerja' dan keputusan kami untuk bercuti di Langkawi adalah satu tindakan yang betul .Dan akhirnya kami menemui ketenangan disana.
Hari ini 12 Rabiulawal mengikut tahun hijri sudah cukup dikenali tarikh ini dengan kelahiran Baginda Nabi Muhammad S.A.W .Dan dengan tarikh ini juga saya membuat keputusan untuk melakukan perjanjian ikatan pertunangan dengan wanita pilihan hati saya iaitu Nurlina bt Mohammed Noor . Perkenalan agak singkat selepas kedua Bonda dan Ayahanda kami berdua pulang dari Tanah Suci Makkah pada tahun lalu. Mungkin doa mereka dimakbulkan membuatkan pintu hati kami terbuka untuk mengikat tali janji ini sebelum diijabkabulkan .Bila????....Hari itu pasti akan datang jika umur kami Allah tambahkan hari dan tahunnya .Usia sebenarnya, tidak semakin panjang tetapi semakin pendek cuma doa kerabat termakbul akhirnya usia ditambah. Akhirnya hari ini sudah terjawab sudah persoalan yang timbul siapa jodoh saya??? Akhirnya dialah pilihan hati saya. Ya Allah syukur ku kini pada Mu kerana kehidupan ku ditambah kebahagiaan yang telah engkau kurniakan.