Photobucket

MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Friday, February 15, 2008

'Afiyet Olsun burung'

'Restoran Kumpir'
'Kumpir dan Ayran'


'Baklava'

'Gul Tatli'

Semalam saya tidur agak lewat selepas berdiskusi sebentar dengan 'Abu Saif'.Menceritakan sedikit pengalaman yang tak seberapa dari saya.Akibatnya saya terpaksa tidur kembali selepas solat Subuh kerana saya rasa amat mengantuk sekali.Bila saya bangun semula dari tidur sesuatu aroma telah menghinggap ke deria bau saya.Saya kurang pasti dengan apa jenis bau makanan ini.Dalam terhoyong hayang saya mencari di persekitaran dapur rumah .Mmm tiada masakan ibu langsung,tapi dari mana aroma makanan ini datang.Saya kehairanan sejenak,aromanya tidak ubah seperti 'Kumpir' sejenis makanan yang saya selalu menjamahnya di Turki khususnya apabila saya di bandar 'Taksim' di Istanbul ' .Aroma ini benar-benar mengingat kan saya tentang kisah saya di Turki .Kisah duka tetapi lucu.ketika mana saya sedang menikmati kumpir (Kentang Bakar yang diletak keju dan sayur-sayuran) diatas 'Cruise' perjalanan dari 'Uskudar' ke 'Besiktas' tiba-tiba seekor burung telah menyambarnya dari tangan saya.Aduh!!! dari jauh saya memandang 'kumpir' saya itu dibahagi-bahagikan kepada rakan-rakan burung yang lain.Saya merenung jauh kepada burung-burung tersebut sambil saya mengeluh dalam agak kelaparan :'Bukan rezeki saya kumpir itu tetapi hak burung dan rakan-rakannya bisik hati kecil saya.'Afiyet Olsun burung' ...

No comments: