Photobucket

MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Friday, May 16, 2008

SELAMAT HARI GURU 16 MEI 2008

MEMORI BERSAMA GURU


Guru…
Hari-hari yang lalu.
Kau mengajar aku.
Bermula dengan huruf ‘A’.
Itulah awal bicaraku dihadapan mu.

Guru…
Hari-hari yang lalu.
Kau pernah mengherdik aku.
Kau pernah menjentik telingaku.
Kau pernah merotan tubuh ku.

Namun Ketahuilah Guru…
Aku takut dengan herdikan mu.
Telinga ku berdesing dengan jentikan mu.
Tubuh ku pedih pabila libasan rotan mu meratah kulit halusku.
Dan aku menangis ketika itu.

Akan Tetapi Wahai Guruku…
Aku tahu…
Dengan herdikan itulah,kini aku pandai menulis.
Dengan jentikan mu itulah ,kini aku pandai membaca.
Dengan luka libasan rotan itulah,kini aku pandai mengira.
Akhirnya membuat aku tersenyum dan ketawa.

Guru…
Hari ini…
Mengingatkan aku ke atas jasa-jasa mu.
Ilmu yang menguasai mindaku,
Adalah kesinambungan perjuanganmu
Yang kini aku jua seorang ‘guru’ sepertimu.
Terima kasih ,wahai guru.
Aku bangga kini dirimu adalah diriku ...

Hasil Nukilan
Ezrul Demirtas...
Kudedikasikan puisi ini buat Ayahanda-ayahanda dan Bonda-bonda 'guru'
Sek. Kebangsaan Kepala Batas
Jitra Kedah
Darulaman
(1985-1990)
Sek Men Agama Al-Maahad Ad-dini
Maktab Mahmud
Alor Star Kedah
Darulaman
(1991-1992)
Maktab Mahmud Alor Star
Alor Star Kedah
Darulaman
(1993-1996)

Dan Seluruh Warga
S.K.P.T
(2006-2008)



KEPADA SAUDARA PENULIS DAN SAHABATKU
PENCIPTA NOVEL YANG INDAH
YANG MEMILUKAN HATI INI
‘HARI-HARI TERAKHIR SEORANG SENIMAN’
DENGAN HARAPAN MASA KINI
TIDAKLAH MENJADI MASA TERAKHIR
UNTUK MEMBINGKISKAN PUISI HATI...

2 comments:

Along Arman said...

sElamat Hari Guru abg azrul :)

azruldemirtas said...

Thanks for wish..tapi tak sambut lagi kat sek abg...22 Mei 2008 baru nak sambut...hehehe