Photobucket

MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Saturday, January 12, 2008

Secebis Sebuah Harapan


Tiada lagi yang dapat digambarkan ,perasaan yang gundah gulana sudah mula meresap kedalam jiwa,bagai dikata saat yang dinanti pastikan tiba.Untuk menghadapinya untuk hari-hari esok ku tempuh dengan sebuah harapan berbekalkan sedikit kecekalan hati yang serba dhaif untuk terus dibimbing menuju puncak menjadi seorang guru yang cemerlang dalam mendidik anak bangsa.

Dalam situasi perjalanan yang dimamah usia ini ,tiada harapan serendah bukit bahkan setinggi langit kuharapkan bagi setiap yang bakal membimbingku kearah menjadi guru yang profesional .Ingin menjadikan diriku sebagai guru yang dihormati dan disegani,kearah membentuk generasiku agar terus gemilang dan terbilang dalam pendidikan dunia dan akhirat dalam dakapan trofi kejayaan yang membuatkan ibubapa mereka tersenyum melihat permata hati mereka menjadi insan yang berguna pada bangsa dan Negara serta tidak lalai melakukan kewajipan Allah s.w.t.

Harapan setinggi langit inilah yang ku harapkan dari perjalanan tiga purnama ini ,agar ku dapat menggali sebutir permata ilmu,menyelami mutiara dari tiram teguran-teguran yang membimbing kerana dasar ilmu itu tidak akan terselam olehku melainkan karam dilautannya tanpa ada tunjuk ajar dari yang kuharapkan.Harapan ini bukanlah impian sebuah hati ,dua mata dan satu jasad,bahkan harapan ini ku menangung dari segenap mata yang berpasang-pasangan yang selalu merenung diriku dan juga jasad-jasad yang selalu mendampingiku kerna kejayaan permata hati mereka adalah kejayaanku jua.Maka bimbinglah daku dengan batu kritikan ,tiram teguran. Hasilnya permata dan mutiara itu akan ku genggam bersama generasiku.

GURU IBARAT LILIN
MEMBAKAR DIRI ,MENERANGI KEGELAPAN.

No comments: