Photobucket

MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Friday, January 25, 2008

SEDIKIT TERKASIMA (25 HARIBULAN)






23 Januari 2007 yang lalu ,disekolah saya seperti tahun-tahun yang biasa diadakan sambutan Maal Hijrah.Dan tahun ini juga aktiviti dijalankan seperti biasa.Sambil saya khusuk merenung sesuatu apa yang disampaikan oleh penceramah ,tiba-tiba saya dikejutkan dengan pertanyaan seorang murid yang bertanyakan saya tentang soal kewangan.Tidak dinafikan tumpuan saya terhadap isi-isi ceramah tersebut sedikit terganggu dengan soalan yang diajukan dengan secara tiba-tiba."Ustaz tahun ini ustaz nak pergi rombongan tak?."Saya menjawab dengan bahasa yang bersahaja "Mmm tak pergi kot,duit tak ada ".Itu sahaja yang saya jawab.Kemudian murid tersebut membalasnya kembali."Alah ustaz tak kan duit tak ada kan semua cikgu gaji 25 Haribulan".Mendengar jawapan tersebut saya sedikit terkasima dengan apa yang dikatakan oleh murid tersebut.Bukan kerana masalah 25 Haribulan ,tetapi masalah dimana anak-anak zaman sekarang tidak lagi seperti dulu.Pemikiran mereka juga kadang-kadang selari dengan apa yang diceritakan oleh media...Jadi wahai Ibu Bapa sekelian renung-renungkanlah...terlalu simbolik bagi saya tentang 25 haribulan....

No comments: